Wednesday, November 12, 2008

bilakah masaku???





bilakah masaku??satu persoalan yang bermain dlm otak aku satu hari ni dr tgahari sampai skrg..tgahari td time lunch aku lepak ngn member lama aku ni..used to be follower aku dlm network marketing cmpany yg aku pernah join bf4 nie..borak punye borak dia story r sedikit sebanyak apa yang dia dh buat dlm setahun dua ni..tum..tam..tum tam..dh dh maintain income dgn satu establish network marketing company..
then dia dh nak start stu lagi network dengan satu lagi cmpany baru..alhamdulillah rezki dia,usaha kerja keras setahun lebih..dh bleh r pkai keta honda..yang aku tk tahu honda aper,tapi dr segi confident dia aku rasa dia berpuas hati ngn achievement dia setakat nie..

pada mulanya aku nk rasa jealous pon ader dengan gaya dia n cara dia story kt aku,tp nasib baik aku cuba bertindak bijak dan cuba berpkir sepositif yang mungkin...aku support dia dan bg semangat kt diri dia untuk usaha lebih lagi..secara x langsung membakar sampai hangus gak laa dlm diri aku..dn membuat aku terpikir, bf4 dis aku yang mengajar dia..then sekarang dia dh tinggal aku banyak tiang dh...ibarat klau main race keta,aku dh agak jauh tertinggal di belakang pasal enjin keta aku masih lagi standard..dia dh tukar enjin honda,yang aku rasakan mungkin V-tec..then x citer lagi performance ngn tuning keta aku masih lagi sama..dianye dh lain..dan paling ketara sekali nose ngn turbo keta dia..

uishhh..aku terpikir sambil mengurut2 perlahan kepala aku,,nak x nak aku kena tambah minyak lagi..usaha aku kalau mcm nie lagi,aku rase dia dh tukar ferari dh kot nanti.
tpi apa yang aku belajar hari ini memang best,aku pasti aku akan berada dlm stage dia sekarang..hanya masa aku jer blom sampai lagi..Allah s.w.t je laa yang tahu apakah yang terbaik utk diri aku,apa yang aku boleh pastikan dia dh bagitau
yang 'kita takkan boleh berubah kalau kita tak nak mengubah diri kita sendiri'..kalau nk berjaya memang betol laa aper org2 tua cakap...bersusah2 dahulu pendapatan,bersenang2 kemudian adalah kemudahan..

pastue dengan agak bersemangat aku nk gi attend function mlm nie..got to do something,and to make my empayar plak..

No comments: