Wednesday, November 19, 2008

nikmat kesakitan di dunia ini..


masuk hari ni dh 3 hari aku sakit tekak yang amat sangat...macam ada ketulan kecil di kerongkong ku yang menghalang perjalanan air dan makanan masuk ke dlm perot ku..

Ahh..inilah nikmat kesakitan di dunia ini..sebelom esok2 kena kesakitan yang lebih mencabar lagi..baik aku amik tindakan yang biasa manusia amik iaitu BERSABAR..
ini pon kesalahan dan kesilapan aku sendiri jugak,dh tahu tekak sakit nak jugak mengisap rokOk..Padan dengan muka aku sendiri,dengan ibu jari aku diangkat dan ditalakan ke arah muka aku sendiri..rase memang x bleh blah langsung laa..aduss,sakit tekak yang membuatkan susah nak makan,susah nak bercakap,susah nak tunduk kepala..macam2 lagi laa yang seangkata dengan nya..huuhhhhhh!!


Ohh...manusia2..memang xbleh langsung nak bersabar dengan ujian Illahi terhadap hamba-hambanya ini..arini aku nak makan bubur nasi jer laa..layan akan jer..dan alhamdulillah aku berjaya mengurangkan mengisap PANAH2 BERACUn dengan ayat modennya ROKOK..setakat ni,dh setengah hari aku xmennyuakan kedalam mulut aku ini..ok laa,berbanding hari2 biasa..kalau bulan posa boleh lak aku posa satu ari..manusia2,macam-macam ragam ada..

dah laa aku sakit tekak...sparing partner aku ataupon kucing kesayangan aku pon sakit gak nie..dh dua hari gak laa..kaki dia injured gler coz kalah bergaduh dengan kucing yang agak gangster di sekitar umah aku nie.DONIE..DONIE..dh dua hari ko terbaring jer,kesian ko..nasib baik laa aku pon dlm keadaan injured gak nie.

so pengajaran tok aku kali ini..jaga laa tubuh badan yang aku pinjam nie elok2..kurangkan laa buat naya dan taik kat diri sendiri.esok2 tangan nie ngn badan ni yang menjawab aper yang aku buat dengan diorang..mulut nie dh konpem tutupnya..tak nak ngaku..apa yang tahu dia telan n amik jer apa yang disuapkan..merokok tue dh laa membahayakan diri sendiri..pastue berjangkit lak kt orang lain..ish---ishh...cian tol saper2 yang sebelom nie tersedot asap secondary aku..minta maaf aku ucap kan beb.. :p

donie cortes



1 comment: