Wednesday, December 24, 2008

sinar datang kembali...

lama aku x update blog nie..huuuhuhuhu..

pejam celik,pejam celik..dh nak masuk 2009..ishh, xsabar2 sangat lah diri ini untuk menjejakkan kaki ke Tahun 2009..Tahun 2008 nie tinggal beberapa hari je agi..sepanjang 23 tahun aku idop nie..aku rase tahun nie laa antara paling mencabar bagi diri aku..uhhh..tahun kesedihan,tahun kegembiraan dan yang paling banyak mendukakan..Tapi aku pasti sinar untuk esok hari akan datang kembali..job is started going steady and smooth..kena bertindak untuk mengekalkan momentum ini..tahun depan kena usaha keras dan bersungguh2 lagi..banyak benda nak kena buat nie..tapi benda yang selalu aku perasan laa,selalunya kita nie akan lebih ingat kejadian yang berlaku lebih kurang setahun kebelakangan sebelum..dua,tiga tahun kebelakangan agak susah sikit untuk diingati..
uhh...manusia memang mudah lupa...dari azali..lupa ngan asal-usul,lupa ngn Penciptanya,mak dan bapak, sedara mara dan kengkawan..dan part yang paling best sekali adalah DIRI SENDIRI..

ishh,ishhh, bila dh lupa ngn diri sendiri nie laa antara yang aku paling takut..iaitu lupa diri..mintak2 lah dijauhkan dari terkena kat aku..kena selalu beringatlah..Tahun nie,x banyak achievement aku yang berjaya aku capai dari planning asal...uuhhhh,takper laa,at least lagi ok dan bertambah elok dari tahun-tahun lepas..so next year,new target,new begining,new planning,new chapter,new history and excellent action...huhuhuuhuh...

apa yang aku perlu buat sekarang adalah selalu checklist PRIority aku...banyak benda nak kena setel lagi nie,uhhh..study,keja,bil itu,bil ini,bla-bla,...mati..
Vision aku...dh 24 tahun tahun depan nie,hasil xbanyak lagi dibuahkan..uhh..banyak benda nak kena pikirkan lagi dan difokuskan lagi...

Choice!!!pilihlah keputusan yang tepat dan betol wahai mahluk Allah yang bernama Salehuddinayub b Abdul Latif..sampai bila nak kena tipu ngn Dunia yang penuh dengan tipu daya ni..huhuhhuu...x serik2 lagi ke kau..dan terngaduh sampai terbelit keliling pon masih x sedar2 lagi ker..xper2 sendiri laa pikir..

walaupon hari ni macam S*^$* tapi esok masih ada lagi untuk diperbaiki kesilapan dan kesialan yang mendatang... :p

No comments: